Steg för steg sminkning

Här kommer en liten "tutorial", på hur jag sminkar ögonen när jag vill ha lite mer smink än till vardags.
1. Börjar med en ögonprimer, denna är från Face Stockholm och den är grym.
2. Ta sedan en neutral ögonskugga och lägg på hela ögonlocket, även ovanför:
3. Ta sedan en mörkare brun färg och lägg i kanten och blanda ut ordentlig med en "blendingbrush", )hahha, vet inte det svenska ordet) :
4. Ta sedan en gel-liner, (eller en dipliner (blöt eyeliner), eller vanlig kajalpenna) och lägg så nära franskanten som möjligt, och fortsätt uppåt så att det blir som en "vinge", om ni har lust:
5. Ta flera lager mascara, haha. 2000 calorie är en av de bästa mascarorna jag ägt! :

Första gången jag gjort ett så detaljerat inlägg om smink, men jag älskar smink och tycker det är jätteroligt att exprimentera med osv, och jag hoppas att ni kanske fått lite inspiration. Det här var en "mild" sotning skulle jag säga, som man kan ha till vardags eller till lite festligare tillfällen, man får göra precis som man vill! :) kanske gör fler sådana här inlägg i framtiden, tycker det är jättekul!
 
/Agnes
1 Linneaaaaa:

skriven

du är så duktig, och dina ögonfransar är on point hahah

2 Anonym:

skriven

lägg upp bild på mascara borsten

Kommentera här: