Chanel & YSL Review

Nu tänker jag berätta vad jag tycker om ögonskuggspaletten från Chanel och min foundation från Yves Saint Lourent. (Det har varit väldigt requestat av Linnea, så this is for you) ;), haha. 
     Jag är verkligen ingen märkeskläds tjej, jag bryr mej inte alls mycket om märken på kläder, visst det är jätteroligt att köpa det, och det har oftast bättre kvalitet osv, men inget jag lägger pengar på endast för märkets skull. Men när det kommer till smink dock.... Haha, då är jag ganska märkesnörd, även fast jag inte alls har så mycket märkessmink. De flesta tjejernas dröm är nog att ha en asstor walk in closet med massa kläder, men min dröm är att bara ha fullt med smink av olika bra märken istället. Men dock har jag typ inte alls det, det enda märket jag har innan var en annan YSL foundation, hahaa, men tycker ändå det är så roligt!
 

14 MYSTIC EYES - Vad jag tycker: Asså älskar förpackningen, och färgerna. Den rosa är bra om man bara vill ha lite ögonskugga för att ljusa upp ögonen lite, och ljusrosa passar för blåa ögon tycker jag. Den ljusa är bra att ha bla i ögonvrån för att ljusa upp ögat, och dom bruna är om man vill ha lite mer "smokeyeffekt." Det negativa jag har att säga om dom, är att dom inte är så superpigmenterade som jag hade hoppats, utan man får hålla på ett tag innan det fastnar. Men det som är bra är att när det väl fastnat så håller dom hela dagen verkligen! Den ljusbruna har jag öven på ögonbrynen ibland. Så, ja, jag rekommenderar dom här ögonskuggorna. Det finns typ tio olika paletter med fyra olika ögonskuggor i olika nyanser, asså typ att alla fyra är åt blåa hållet, rosa hållet, gröna, svarta osv, och de här fyra är åt det bruna hållet.
Priset ligger på ungefär 500 (eller var det t.o.m 600) kronor här i Sverige. Jag köpte min för 400 (på rea) i Lanzarote, så ja, det är rätt dyrt, men det kommer ju räcka väldigt länge!
 
Teint Resist Foundation - Vad jag tycker: Jag tycker den är jättebra, känns inte som att man har någon foundation på, och den fläckar inte, och håller hela dagen. Den är rätt täckande tror jag, men eftersom jag har så dålig hy så kan ju ingen foundation täcka allt, men det gör ju ändå jättestor skillnad, men tillsammans med concealer så blir det rätt okej! Men somsagt har jag tyvärr problem med min hy, men jag tror ändå att denna foundation är bra, jag har iallafall inte alls fått sämre hy utav den, och det är det absolut viktigaste, har tvärtom fått lite bättre tror jag. 515 kronor på Kicks finns den för iallafall! :)
 
Nu måste jag verkligen tillbaks till plugget, har såå mycket att göra, b.la ett politikprov på fredag, och värsta muntliga engelskaövningen tills imorgon.. Hoppas ni har det bra, hejdå!
 
// Agnes :)
 

Kommentera här: