Thailand

Solglasögon från ray ban (gamla)
 
Ja här är massa bilder från Thailand när jag var där förra året och massa text på Agnes beställning ;) Men jag tycker bilder där ifrån ofta är paradis bilder och så. När jag kom dit blev jag faktiskt väldigt chokad för jag tyckte inte alls att det såg ut som på bilderna, ja det borde man kanske inte tro att det skulle vara så, men jag hade förställt mig att det skulle se ut så överallt. Men det var små små trasiga hus som folk bodde i, super intrasslade el ledningar och inte alls som på bilderna jag sett. Sen att man märkte av att tjejer i min ålder jobbade som prostitureade tyckte jag var jätte jobbigt att se. Typ när vi var på en familjerestaurang och vid bordet brevid var två män med 2 st unga tjejer och det syntes så tydligt på hur de betedde sig att de var prostituerade, var så sorligt att se. Shoppingmässigt hittade jag tyvärr inte något på marknaderna där allt är ganska billigt, men shoppade lite i de lyxigare galleriorna på zara osv men det var samma priser som här.
 
Det var väldigt mycket bra saker också!! Människorna på hotellet var super trevliga, människorna i allmänhet. När man var på stränderna var det superfint som på alla bilder man sett. Värmen i havet ♥ underbar (jag var dock livrädd för maneterna!). Jättegod mat och billig!! Det var verkligen suuuper varmt hela tiden, så om ni gillar mycket värme så är det ett super bra alternativ! Jag kunde typ inte ligga och sola i solen utan badade mest eller läste i skuggan. Bra massage och fint hotell.
   Om jag ska vara ärlig så älskade jag Thailand inte så super mycket som alla verkar göra tror att jag föredrar europa lite mer, men det var verkligen roligt. Roligt att uppleva den kulturen och asien överhuvudtaget. Så är jätte glad att jag fick chansen att åka! 
 
//Elise 

Kommentera här: