Matlagning / Tips på mat

Jag och Adrian lagade en korvgryta med pasta. Den innehöll grädde, paprika, vitlök, lök, sparris, buljong, tomatpure, kryddor, tror det var allt. Tog dock ingen bild på slutresultatet, men det var helt sjukt gott? Asså det blev verkligen jättegott.
Den här gången lagade vi pastasallad, som innehöll pasta(u don't say), pesto, paprika, sallad, gurka, tomat, gurka. Till det krutonger, det är bara att skära upp vitt bröd, steka i olivolja, (mycket olivolja, ca 8 matskedar kke?) och salta. Blir hur gott som helst!
Sallad, pommes frites, kyckling, avocado, majskolv, sparris och bearnaisesås, så himla gott!

Här kommer då ett matinlägg, då mat är min passion här i livet. Haha, skoja, men jag älskar mat verkligen, och måste alltid ha koll på vad vi ska äta. Ifall det är något som jag tycker är tråkigt (som tex ugnspannkaka), så förstörs hela min dag, speciellt om det varit en skoldag, haha. Jag älskar mat och äter verkligen det mesta, är inte alls petig, tycker det är verkar så himla tråkigt att inte kunna äta många saker. En grej jag har svårt med är dock fisk, vilket jag tycker är tråkigt för det känns nästan lite barnsligt att inte tycka om det. Fast vissa "vita" fiskar kan jag äta och tycka är jättegott. Lax kan jag dock inte äta. Det går bara inte, tycker det är så äckligt, vilket är väldigt synd.  Men jag har iallafall lagat mycket mat med mina kompisar och min brorsa nyligen, så bilderna ovan är från det.
 
//Agnes

Kommentera här: