För jag har tagit studenten!!

Den tredje juni var nog den bästa dagen (eller bästa dygnet) i mitt liv. Det är inget jag bara säger utan det var verkligen helt underbart. Jag tog nämligen studenten. Natten innan sov jag cirka tre timmar men när klockan ringde 05.15 var jag ändå pigg. Jag fixade mig i ordning. Innan det bar av mot champagnefrukosten fick jag min studentpresent av mamma och pappa vilket var en klocka från tissot som jag är helt kär i. Jag kom lite sent till frukosten så alla var redan där.
Sedan bar det av mot skolan. Redan på bussen började vi sjunga och tuta med våra tutor vilket var så kul. När vi kom till skolan möttes vi av våra lärare som blev helt chockade för att vi var så högljudda, då vi är kända som en rätt tyst klass. I skolan kollade vi på gamla bilder och sjöng låtar, hade fotografering, smygdrack, uppträdanden i aulan och studentlunch. Aulan var så roligt och när "Panda"-låten kom så blev alla helt galna och började dansa på stolarna och i gångarna haha.
Sedan var det dags för utspringet. Vi sprang ut klockan 14.00 så innan det såg vi när andra klasser sprang ut. Vi tittade ut genom matsalsfönstrena och där såg jag min familj och släkt. Tio minuter innan det var vår tur blev jag plötsligt så känslosam och började gråta haha så fick gå och lugna ner mig. Sedan stod vi där vid dörrarna och skrek och höll på. Jag stod nästan längst fram men min största oro var att mina klackar skulle fastna i metallen utanför dörren haha. Sedan öppnades dörrarna och vi sprang ut hand i hand inför alla hundratals människor som stod där.
Efter att ha kramat min familj så var det dags att åka flak. Sprang upp till klassrummet och bytte om till shorts och t-shirt och sedan hoppade vi på flaket. Alla i klassen hade köpt ett flak öl var men det tog slut på typ 15 minuter vilket var lite tråkigt men annars var det så sjukt roligt att åka flak. Helt dyngsura men så jävla glada.
Sedan var det dags för mottagning. Jag kom hem helt blöt så jag hoppade direkt in i duschen. Efter det fick jag stressfixa mig och sedan gick jag ner för att hälsa på alla. Var sjukt många som var där och var verkligen jätteroligt och mysigt. Fick även sjukt mycket pengar och presenter, blev verkligen så glad för varenda grej.
Runt tiotiden var det dags att fixa sig lite till och sen åka mot slutskivan som hölls på Blekholmsterrassen. Hade ingen aning om vad det var för ställe men det var så bra där, perfekt för att ha slutskivan på. Vår skola hade skivan tillsammans med en annan skola så det var sjukt mycket folk. Det fanns typ tre stora dansgolv och det låg så fint vid vattnet så man hade utsikt över fina Stockholm. Vi dansade precis hela natten.
Fotade ingenting på kvällen så den enda bilden jag har typ var en mingelbild. Kom hem runt fem och gick och la mig. Dagen efter var det dags för jobb men lyckades ändå få åtta timmars sömn så det gick bra. Var världens bästa dag och jag är så glad att dagen blev så lyckad verkligen. Så lycklig över att jag gick i en klass med så underbara människor som gjorde studenten så bra. Bilderna kommer också lite från alla, de flesta från min pappa men även Bella och Matilda bland annat, hoppas det är okej att jag lånade haha.
 
//Agnes

Kommentera här: