Camilla Läckberg

 
Hej tänkte skriva lite om böcker. Läste jättemycket böcker förut och allt var typ fantasy, vampyer (twilight, House Of Night m.m) haha ja jag föll för den trenden också. Men under typ nåt år nu har jag helt tappat läsningen för hittar ingen bra bok eller gener, sist jag läste någon helt uppslukande bok var nog Hunger Games när den kom ut. Meen nu så har jag hittat något jag tycker är ganska bra!! :D Kriminalromaner! Läser just nu Camilla Läckberg tredje och de två innan var bra. Inte bästa bäckerna jag läst men somsagt väldigt bra så det är ett tips om ni inte redan läst dem! Lite snabbt om de första två utifall ni skulle vara interessaerad. 
 
Inprinssesan:  En tjej hittas död i ett badkar och det ser ut som självmord men obduktionen visar att det var mord, författaren Erica som var gammal barndomskompis med tjejen som dog hjälper till med utredningen om vem som kan vara mördaren är väl lite generellt vad den handlar om. Den var överförväntan bra! Tyckte det blev riktigt spännande och gillar att den var skriven mycker ut Ericas perspektiv.
 
Predikanten: En liten pojke hittar en död kvinna när han är ute och leker. När polisen kommer dit hittar de två kvinnoskelett under den döda kvinnan. Polisen försöker hitta kopplingen mellan de 3 kvinnomorden. 20 år hade gått mellan de 2 första morden till det som skedde nydligen, är det samma mördare eller olika och framför allt vem är mördaren handlar den om. Den var också bra även om jag tyckte handligen var bättre på den första.
 
//Elise

Kommentera här: